X

آشپزخانه هوشمند

یکی از راهکارهای خلاقانه برای داشتن آشپزخانه هوشمند و در عین حال زیبا، بکار گیری تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا می باشد. امروزه بسیاری از برندهای لوازم خانگی سعی بر این دارند تا بتوانند کنترل وسایل الکترونیکی خود را به وسیله تلفن های همراه امکان پذیر کنند. به طور مثال، بالا و پایین بردن سرمای داخل یخچال و غیره . در این مقاله سعی داریم شما را با هوشمند سازی فضا و کابینت آشپزخانه آشنا کنیم. این هوشمندسازی را می توان به موارد نورپردازی، تهویه مطبوع، کابینت ها، امنیت و هشدارها تقسیم بندی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب عملکرد خانه هوشمند توجه کنید.

نورپردازی هوشمند در طراحی کابینت مدرن

امروز نورپردازی در طراحی داخلی امری جدایی ناپذیر است. از این جهت طراحان همیشه سعی دارند از نورپردازی در تمام محل های خانه بهره ببرند، تا آنجایی که این  مسئله در داخل سرویس های بهداشتی و حمام نیز مورد اهمیت قرار میگیرد. آشپزخانه منزل یک فضای مناسب برای نورپردازی می باشد و این کار روح و نشاط را برای محیط خانه شما به ارمغان می آورد. معمولا در بسیاری از خانه های هوشمند برای نورپردازی آشپزخانه گزینه های جذابی وجود دارد. کافیست شما در اپلیکیشن بر روی منوی آشپزی کلیک کنید، در این حالت حداکثر نور به صورت خودکار بر روی سینک و اجاق گاز تابیده می شود. همچنین نور ورودی از پنجره ها به وسیله پرده به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. برای مطالعه بیشتر به مقاله نکات قابل توجه در نورپردازی آشپزخانه رجوع کنید.

تهویه مطبوع هوشمند HVAC در طراحی کابینت

با بهره گیری از این نوع هوشمند سازی، شما در حین آشپزی می توانید از حداکثر ظرفیت سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید، از این جهت کسانی که در فضاهای دیگر خانه هستند به هیچ عنوان بوی غذا را حس نمی کنند. همچنین شما امکان این را دارید که میزان دمای محیط آشپزخانه را با توجه به فعالیت خود تنظیم کنید. اندازه گیری ها و بررسی برای راه اندازی این سیستم باید با طراحی کابینت در یک زمان صورت گیرد.

تهویه هوشمند آشپزخانه

هوشمندسازی کابینت آشپزخانه مدرن

شاید این سبک از هوشمند سازی برایتان موضوعی نو باشد. در این سبک از طراحی کابینت، شما باز هم با اپلیکیشن سرکار دارید بطوریکه با انتخاب منوی آشپزی بر روی تلفن همراهتان کشوی ادویه جات به صورت خودکار باز می شود. و در زمانی که قصد شستن ظرف ها را دارید دمای آب و نور تابیده شده به سینک تغییر میکنند. در ارتباط با کابینت آشپزخانه مدرن، مقاله چطور یک آشپزخانه مدرن و با کیفیت داشته باشیم را از دست ندهید.

امنیت در آشپزخانه هوشمند و مدرن

یکی از نگرانی های همیشگی پدران و مادران، حضور کودکان داخل فضای آشپزخانه در زمان غیبت آنان در منزل میباشد. مسلما هوشمند سازی در این مورد از اهمیت بیشتری برخوردار است و بسیار کاربردی تر به نظر می رسد. در این روش کافی است در اپلیکیشن خود بر روی منوی مربوطه کلیک کنید تا اجاق گاز و وسایل برقی که میتوانند برای کودک شما خطر آفرین باشنند از کار بیافتند و تنها با اجازه شما قادر به راه اندازی باشند. در پروژه های طراحی داخلی، معماران در طراحی خود باید سلامت و ایمنی کودکان را در نظر بگیرند.

هشدار در سیستم آشپزخانه هوشمند و مدرن

از دیگر کاربرد های هوشمندسازی آشپزخانه، دادن هشدار و خبر رسانی در ارتباط با این فضا میباشد. با نصب تجهیزاتی که به دود و حرارت حساس اند می توان از بسیاری اتفاقات جلوگیری کرد. شما در زمان پخت غذا ممکن است حواستان پرت شود و از اجاق گاز منزلتان به کل غافل شوید و یا منزل را ترک کنید. این تکنولوژی با حس کردن بو و حرارت، به اجاق گاز فرمان خاموشی را می دهد و از بروز حادثه جلوگیری می کند.

امتیاز دهید
دسته بندی: آشپزخانه مقالات
مطالب مرتبط