X

بازسازی ساختمان

شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که دیگر ساختمان شما قدیمی شده است و باید به فکر تعویض آن باشید اما هزینه های خرید یک خانه نو احتمالا شما را از این تصمیم منصرف کرده است. بهترین عمل جایگزین برای اصلاح و بهبود یک واحد مسکونی یا اداری، عملیات بازسازی ساختمان است که با این روش در نهایت میتوان در زمان کمتر و با هزینه بسیار پایین تر تغییرات مورد نظر را به انجام رسانید.

برای اطلاع از جدول قيمت به روز بازسازى آپارتمان اینجا کلیک کنید

شما با عملیات بازسازی آپارتمان خود میتوانید دکوراسیون داخلی بنای خود را تغییر و بهبود دهید. حتی زمانیکه میخواهید تغییر کاربری داشته باشید نیز میتوانید با یک بازسازی ساختمان مهندسی شده این کار را انجام دهید.

 

سایر تعاریفی که در نوسازی ممکن است با آن ها مواجه شوید

بازسازی ساختمان

به دوباره سازی و عملیات تخریب به منظور ساخت بافت و ساختمان جدید بر روی بافت قدیمی بازسازی ساختمان می گویند. رفع خرابی های ایجاد شده  با توجه بر سه عنصر مرکزیت و نهاد و شالوده و از بین بردن فضای شهری قدیمی و تبدیل آن به فضای شهری معاصر از جمله فعالیت های تیم های بازسازی ساختمان می باشد. از دیگر تعاریف و مزیت های بازسازی ساختمان آن است که با تخریب نیمی یا بخشی از بنا، دوباره بنایی با حفظ اصالت و ظاهری جدید ساخته می شود.

نوسازی ساختمان

عملیات نوسازی ساختمان با برنامه ریزی از پیش تعیین شده می باشد و تمرکز آن بیشتر بر احیای ساختمان و افزایش طول عمر آن است. فعالیت های دائمی در نوسازی خانه مورد توجه است زیرا موجب تغییر بنای قدیمی به بنایی معاصر می گردد. به عبارتی دیگر نوسازی شهری بخشی از معاصر سازی بوده که جدا از بخش بهسازی به تبادل خلاقیت بین حال و گذشته می انجامد.

بهسازی ساختمان

به عملیاتی که در بازسازی ساختمان انجام شود و موجبات افزایش طول عمر بنا را فراهم سازد بهسازی ساختمان می گویند. در این اقدامات بنای اصلی تخریب نمی شود یا بخش کوچکی از آن تخریب می شود. زیرا در بهسازی ساختمان بنا در وضعیت مناسبی قرار دارد و تنها اقداماتی جهت افزایش طول عمر و پیشگیری از فرسایش ساختمان صورت می گیرد. البته لازم است بدانید که بهسازی ساختمان برای معصار سازی فضای آن جدا از بازسازی ساختمان می باشد.

تعمیر ساختمان

به مجموعه فعالیت هایی ک جهت بهتر نمودن فضای شهری بر ساختمان ها صورت می گیرد تعمیر ساختمان می گویند.تعمیرات ساختمان گاهی موقتی و گاهی دائمی می باشد. و هدف کلی از انجام آن، افزایش طول عمر بنا است. در اکثر مواقع این عمل با پشتیبانی باستان شناسی و استفاده از مصالح مناسب صورت می گیرد.

نگهداری ساختمان

نگهداری ساختمان سطحی بالاتر از تعمیر دارد و موجب به روز رسانی اثر مطابق با فضای معاصر می گردد. که موجب بهبود ظاهر فضای شهری می شود.

متوسط هزینه بازسازی ساختمان در تهران

احتمالا تعجب کردید که این تیتر نباید در این قسمت از متن باشد و شاید باید کلی مقدمه میچیدیم تا به این قسمت برسیم، اما همیشه وقت برای صحبت در مورد نکات عادی و روتین هست. ما با توجه به تجربه چندین ساله خود، آنالیز دقیقی از متوسط هزینه های بازسازی ساختمان در تهران انجام داده ایم. برای این منظور، آپارتمان ها را به چهار گروه متراژی تقسیم کردیم و برای بازسازی هر کدام سه بازه قیمتی حداقلی، متوسط و خوب در نظر گرفته ایم ( با تقریب بسیار دقیق ).

برای متوجه شدن از هزینه بازسازی منزل خود در تهران حتما لیست قیمت بازسازی شهریور 1402 را مشاهده کنید.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بازسازی ساختمان و خانه

سن بنا و نقش آن در هزینه بازسازی آپارتمان

سن بنا نقش بسیار مهمی در تعیین میزان و عمق بازسازی آپارتمان دارد؛ به این ترتیب که هرچقدر عمر بنا بیشتر باشد احتمال اینکه مثلا لوله های آب مصرفی یا گرمایشی پوسیده شده باشد بیشتر است و یا احتمال اینکه ایزولاسیون کف سرویس ها و آشپزخانه از بین رفته باشد زیاد میشود. و مواردی از این دست که مستقیما بر روی قیمت بازسازی آپارتمان تاثیر خواهند داشت.

سلیقه کارفرما و نقش آن در هزینه بازسازی منزل

بنا بر سلیقه کارفرما و نیازهای وی، به عنوان مثال ممکن است تغییراتی در پلان منزل ایجاد شود که مستلزم تخریب تعدادی از دیوارهای منزل میباشد و این قضیه بسته به اینکه منزل در طبقه چندم ساختمان ( بخاطر حمل مصالح ) میباشد، تاثیر فابل توجه ای در سختی بازسازی منزل و قیمت نهایی خواهد داشت.

بودجه کارفرما و نقش آن در هزینه بازسازی خانه

در بعضی مواقع کارفرما بودجه بازسازی خانه خود را بنا بر دلایل اقتصادی به رقم خاصی محدود میکند و ما مجبور میشویم با محدود کردن پروژه و یا اولویت بندی کار، این خواسته کارفرما را برآورده کنیم.

انواع بازسازی ساختمان

انواع بازسازی ساختمان در دو دسته زیر خلاصه می شود:

بازسازی ساختمان مسکونی

در بازسازی ساختمان های مسکونی به امکانات و تجهیزاتی که در بنا وجود دارد دستی زده نمی شود مگر آنکه صاحب پروژه درخواست کند. بیشتر بنا نوسازی می شود. در بازسازی ساختمان مسکونی زیبا سازی فضا در مرکز توجه قرار دارد. برخلاف بازسازی اماکن عمومی که مدرن شدن تجهیزات هم حائز اهمیت است.

بازسازی ساختمان اماکن عمومی

در هنگام بازسازی مکان های عمومی در اکثر مواقع بنا به روز نمی باشد و تا حد زیادی نیاز به تجهیزات و امکانات امروزی دارد ولی پس از بازسازی، مشاهده می شود که بنا مطابق بناهای مدرن ساخته شده و به تمامی امکانات و تجهیزات لازم تجهیز شده است. از دلایل انجام بازسازی رفاه و آسان تر شدن کار ها می باشد. شاید بنای قدیمی با همون تجهیزات بتواند نیاز مردم  و افرادی که در آن منطقه رفت و آمد دارند را برطرف کند ولی وسیله های مدرن طبیعتا نیاز ها را با سرعت و کیفیت بالاتری بر طرف می کنند. از نمونه های این تجهیزات می توان به سیستم های سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد.

مراحل بازسازی ساختمان قدیمی

تجهیز کارگاه

در این مرحله که بلافاصله پس از عقد قرارداد و واریز مبلغ پیش پرداخت از طرف کارفرما شروع میشود، گروه معماری ایوان سبز با توجه به توافقات قرارداد بازسازی ساختمان، شروع به تهیه برنامه زمان بندی انجام پروژه و تجهیز کارگاه میکند و مواردی از قبیل بازکردن شیرآلات قدیمی، باز کردن کابینت قدیمی و آوردن تجهیزات انجام پروژه در این مرحله انجام میگیرد.

تخریب و نخاله برداری

ساده ترین مرحله بازسازی خانه (از نظر فنی) و در عین حال سخت ترین کار (از نظر حجم کار) تخریب و نخاله برداری است، این مرحله از بازسازی ساختمان باید در سریع ترین حالت ممکن به اتمام برسد؛ چرا که با زیاد شدن زمان این مرحله از بازسازی آپارتمان، همیشه اعتراض همسایگان را خواهیم داشت و در مراحل بعدی پروژه، زحمت زیادی به عوامل پروژه وارد خواهد شد.  این که آپارتمان در حال بازسازی در چه طبقه ای قرار دارد، نقش مهمی در تعیین قیمت این مرحله از کار خواهد داشت.

اجرای تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

پس از انتقال نخاله ها از محل پروژه، نوبت به اجرای دقیق تاسیسات الکتریکی و مکانیکی میرسد. از نظر معماری و آسایش ساکنین، تاسیسات خانه حکم قلب تپنده خانه را دارند و هرچقدر روی آن ها سرمایه گذاری شود (البته اصولی و فکر شده)، آسایش بیشتری برای ساکنین به ارمغان خواهند آورد. گروه معماری ایوان سبز با عنایت به اهمیت این موضوع، در تمامی پروژه های بازسازی ساختمان خود، ضمن طراحی علمی و اصولی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، برای اجرای کار از بهترین استادکاران برقی و مکانیکی بهره میبرد.

نازک کاری

پس از اتمام اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی و اجرای دیوار چینی و  سفت کاری های مورد نیاز، نازک کاری شروع میشود. مرحله ای زیبا و به غایت حساس که نظارت بر حسن انجام کارهای این مرحله تجربه بسیار بالایی میخواهد. در این مرحله از بازسازی خانه و آپارتمان، کوچکترین اشتباه خودش را نشان خواهد داد و تمام زحمات مراحل قبلی را زیر سوال میبرد.

(اگرچه اشتباه قابل جبران است اما با صرف هزینه مادی و زمانی) این مرحله از بازسازی ساختمان میتواند شامل هریک از این موارد باشد (با توجه به نیاز کارفرما): اجرای سقف کاذب با نورپردازی های ویژه، تعویض کاشی حمام، تعویض کاشی توالت، تعویض کاشی آشپزخانه، تعویض سرامیک کف واحد، نصب لمینیت یا کفپوش آپارتمان، نصب کابینت جدید، تعویض پنجره ها، نصب شیرآلات جدید، تعویض درب های داخلی، اجرای نورپردازی ویژه، طراحی و اجرای کارهای دکوراتیو

دلایل بازسازی ساختمان

از علت های بازسازی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخریب جزئی و یا کلی داخلی یا خارجی آپارتمان
  • گرایش به تغییر و بازسازی آپارتمان و در نتیجه ایجاد تنوع در محیط زندگی افراد
  • افزایش استحکام و پایداری ساختمان در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله و …
  • تصمیم به تغییر کاربری فضاهای ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی آنها
  • افزایش جمعیت در خانواده و در نتیجه نیاز به فضای بیشتر و استفاده بهینه تر از فضای خانه
  • تغییر سبک خانه از کلاسیک به مدرن و یا بالعکس
  • مدرن کردن منزل و همراهی با پیشرفت و تغییرات تکنولوژی

بازسازی تضمینی ساختمان

امروزه در کشورهای پیشرفته بحث بازسازی ساختمان، به صورت یک علم تخصصی که همراه با تکنیک های بروز اجرایی است دنبال میشود. در ایران نیز چند وقتی است که به این موضوع بیشتر توجه شده و شرکت های مختلفی در زمینه بازسازی و نوسازی خانه در حال ارائه خدمات هستند.

گروه بازسازی ساختمان ایوان سبز

گروه بازسازی ایوان سبز با توجه به دارا بودن کادری مجرب، برای شما نسخه ای آماده خواهد کرد که بعد از عملیات اجرایی از فضای منزل خود نهایت لذت را ببرید. با اعتماد به ما و اجرای بازسازی اصولی ساختمان و طراحی دکوراسیون توسط گروه معماری ایوان سبز ، دوباره صاحب منزلی نو و بسیار شیک خواهید شد و بدون نیاز به تعویض منزل تا سالیان سال مجددا میتوانید از آن استفاده نمایید.

نمونه پروژه های بازسازی

پروژه بازسازی آپارتمان آقای خوروش


مشاهده این نمونه کار

پروژه بازسازی آقای رهبری


مشاهده این نمونه کار

پروژه بازسازی آقای خمخامی


مشاهده این نمونه کار

پروژه بازسازی آقای خادمی


مشاهده این نمونه کار

پروژه بازسازی آپارتمان آقای رضایی


مشاهده این نمونه کار

پروژه بازسازی آقای شاهرخی


مشاهده این نمونه کار

پروژه آقای انوری


مشاهده این نمونه کار

5/5 - (2 امتیاز)