طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی

یکی از مهترین بخش های دکوراسیون داخلی، طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی می باشد. در این طراحی، داشتن احساس آرامش اعضای خانواده، پذیرایی از مهمانان به بهترین نحو و توجه به فاکتور های زیبایی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون دارد.

هال و پذیرایی به عنوان فضای عمومی منزل و احتمالا بزرگترین فضای معماری خانه ، نقش بسیار مهمی در نشان دادن سبک زندگی صاحب خانه دارند، بنابراین باید توجه ویژه ای به طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی داشته باشید.

خصوصیات دکوراسیون اتاق نشیمن

محبوب ترین اتاق ( فضا ) در هر خانه ای اتاق نشیمن است. مکانی که محل زندگی و دور هم جمع شدن اعضای خانواده است و باید دارای ویژگی های حداقلی شامل تناسب رنگ ها، بزرگی فضا، استانداردهای نورپردازی و چینش المان های دکوری باشد.

نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی هال و پذیرایی

بدون نور پردازی درست، طراحی داخلی هال و پذایرایی بی نتیجه خواهد بود. به یاد داشته باشید منابع نورهای مختلف کاربردهای متمایزی دارند. اگر بخواهید روی نقطه بخصوصی از هال یا پذیرایی مانند بوفه یا یک تابلو روی دیوار تمرکز کنید از نورهایی تأکیدی مانند لامپ های سقفی هالوژن استفاده کنید. نور تاکیدی فضایی فریبنده ایجاد میکند و احساس تاثیرگذاری را تداعی میکند. برای نور عمومی نشینمن خانه، از منبعی غیر مستقیم و با تابش ملایم استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی و هال

دکوراسیون هال و پذیرایی را می توان با توجه به الگو های زیر طراحی کرد که عبارتند از:

  • دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل:
  • در دکوراسیون پذیرایی فضاهای کوچک، بهتر است از مبلمان L استفاده شود و طول بزرگ مبلمان را باید در راستا طول سالن پذیرایی مستطیل شکل قرار دهید و به دیوار طولی پذیرایی بچسبانید که با این روش فضای بسیار زیادی باز گذاشته خواهد شد. اما توجه د اشته باشید، با گذاشتن این مبلمان وسط سالن محیط حال بسیار کوچک می شود و با کوچک کردن مسیر، استفاده از سالن پذیرایی مشکل می شود و رفت و آمد از کناره مبل سخت می شود. پس در این مواقع بهتر است، از چند مبل تک یا یک کاناپه تک استفاده شود.

  • دکوراسیون پذیرایی دایره ای شکل:
  • این سبک طراحی، معمولا برای محیط های بزرگ یا متوسط استفاده می شود و به اندازه یک چهارم از نیم دایره یا سه چهارم، فضای خالی گذاشته می شود که این فضا، معمولا رو به روی در ورودی یا ورودی پذیرایی می باشد. در این فضا، بهتر است که مبل ها در فاصله هایی درست از یکدیگر قرار گیرند تا رفت و آمد به راحتی از بین آنها صورت گیرد. استفاده از گلدان های بزرگ، دکور ویترینی و… در دیوارهای بدون پنجره باعث زیبایی فضا خواهد شد. همچنین، می توان از آینه ها در این دکوراسیون استفاده شود که استفاده از آن ها، محیط را بزرگتر نشان می دهد.

  • دکوراسیون پذیرایی کوچک:
  • در فضاهای کوچک، از مبلمان ظریف و راحتی استفاده شود تا از فضا بهترین استفاده نیز شود. در این محیط بهتر است، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و از صندلی های کانتر در آشپزخانه به جای میز ناهار خوری استفاده شود. برای تزئین خانه بهتر است از آباژور، دکور و کمدهای ویترین دار مخصوص دیوار استفاده کنید، تا فضای کمی را اشغال کند و باعث شلوغی خانه نشود.

  • دکوراسیون پذیرایی بزرگ:
  • در این فضا، می توانید از دو ست مبلمان راحتی و لوکس استفاده کنید و حتما مبلمان لوکس را در قسمت های بالاتر از سالن قرار دهید و در بخش هال از مبلمان راحتی استفاده کنید.
    استفاده از ریسه های رنگی نقره ایی و یا طلایی، گل مصنوعی و… باعث زیبایی محیط خواهد شد و همچنین، می توانید از جزیره در پذیرایی و هال بزرگ استفاده کنید که امروزه از این تیپ دکوراسیون ها زیاد استفاده می شود، البته توجه داشته باشید، استفاده زیاد از وسایل تزئینی باعث شلوغی محیط خانه می شود و جذابیتی نیز ندارد.

برای اطلاع بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

ایده های مناسب برای هال و پذیرایی

  • از آثار هنری استفاده کنید.
  • از مبلمان متناسب با فضای خانه استفاده کنید.
  • از رنگ های متفاوت یا کاغذ دیواری استفاده کنید.
  • از انواع مجسمه ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.
  • از کف پوش یا فرش های مناسب با محیط استفاده کنید.
  • سبک دکوراسیون ساده باشد و از دکوراسیون شلوغ دوری کنید.
  • از وسایل روشنایی مدرن استفاده کنید اما توجه داشته باشید، که باعث شلوغ شدن فضای هال نشود.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی

رنگ دیوار هال و پذیرایی ساختمان های کوچک باید از رنگ های روشن انتخاب شود و از رنگ های تیره اجتناب گردد. رنگ های تیره، اندازه فضا را کوچکتر از مقدار واقعی نشان میدهند. اگر دیوارهای هال و پذیراییِ شما خالی و بی روح به نظر میرسند، از قاب عکس استفاده کنید. عکس ها به دکوراسیون داخلی شما هویت میدهند. مبلمان خانه، تِم هال و پذیرایی را مشخص میکند، پس در انتخاب رنگ آن دقت کنید. در صورتی که هال بزرگ و وسیعی دارید، رنگ های مکمل دیوار ها و کف، رنگ های مناسبی برای مبلمان خواهند بود.

هدف ایوان سبز ارتقای کیفیت محیط زندگی شماست؛ همچنین زیبایی و آرامشی که محصول طراحی خلاقانه و علمی و منطبق با متدهای روز باشد.


امتیاز دهید
Call Now Button