طراحی دکوراسیون تجاری

دکوارسیون داخلی مغازه یا فروشگاه تجاری

دکوراسیون داخلی مغازه یا واحد تجاری متفاوتی که بتواند چشم هر بیننده را به خود جذب کند مزیت رقابتی مهمی محسوب میشود و قطعا شما را با موفقیت بیشتری روبرو خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون فروشگاه

در طراحی فروشگاه و واحدهای تجاری، باید به گونه ای عمل شود که نظر بیننده و مشتری به قلب اتاق یا فروشگاه معطوف گردد. این کار با ایجاد اختلاف رنگ، بافت، یا با استفاده از المان های خاص معماری انجام میشود؛ و باید از رنگ هایی استفاده کرد که بیننده با دیدن آن ها متوجه تأکید بر نقطه یا محصول بخصوصی در فروشگاه شود؛ این موضوع باعث جلب توجه برنامه ریزی شده به نفع مجموعه تجاری خواهد شد.

توجه به جزئیات عناصر داخلی (شامل: دیوارها، کف، اجزای به کار رفته در طراحی داخلی، دکورها و در نهایت رنگ بندی و نورپردازی فضا )، باعث میشود فروشگاه شما ماندگاری بیشتری در ذهن خریدار داشته باشد.

طراحی داخلی فروشگاه و واحدهای تجاری
نقش گیاه در دکوراسیون فروشگاه و رستوران

در مکان هایی همچون رستوران یا کافی شاپ که نیاز به جلب توجه مشتری به محصول خاصی را نداریم، برای ایجاد یک محیط دوستانه و آرامش بخش اگر از گیاهان استفاده بیشتری کنیم قطعا نتیجه مطلوب تری خواهیم گرفت. همچنین میتوانید برای حیات بخشیدن به فروشگاه خود از گیاه یا المان های طبیعی مانند آبنما نیز استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید این المان ها از نظر بصری کمی قدرتمند هستند لذا استفاده زیاد از آنها در فروشگاه چشم بیننده را معطوف به خود کرده و توجه او را نسبت به اجناس فروش کم میکند. در واقع هدف دکوراسیون داخلی فروشگاه این است که بیننده و مشتری به محصولات بیشتر دقت کنند؛ بنابراین باید از کاربرد المان هایی که قدرت بصری قوی دارند در این فضاها اجتناب کرد.
طراحی دکوراسیون تجاری

رنگ بندی دکوراسیون فروشگاه

رنگ غالب که برای چیدمان فروشگاه انتخاب میشود لازم است تا حدود ۸۰ درصد فضا را به خود اختصاص دهد. این رنگ باید به گونه ای انتخاب شود که بسیار آرامش بخش و دلنشین باشد تا مشتری ها و مراجعه کنندگان به آن جذب شوند و خرید کنند. رنگ دوم به عنوان مکملی برای رنگ غالب انتخاب میشود و ۲۰ درصد از رنگ بندی موجود را پوشش میدهد و در انتخاب آن باید به گونه ای عمل شود که بتواند جلب توجه کند و بتوان از آن در خصوص قیمت ها، تخفیفات مناسب، پیشنهادات ، تبلیغات و … استفاده کرد. رنگ های برونگرا مانند طیف های قرمز، نارنجی یا زرد در جایگاه رنگ غالب بسیار آشفته کننده هستند اما در صورتی که به عنوان مکمل از آن ها استفاده شود بسیار مفید خواهند بود و روی تسریع در تصمیم گیری مشتری ها تاثیر مثبت دارند.

طراحی داخلی فروشگاه و مغازه تجاری

اهمیت نور پردازی در دکوراسیون فروشگاه

برای معطوف کردن و هدایت چشم مشتریان روی محصول خاص از نورپردازی استفاده کنید. نورپردازی تأکیدی بهترین راهکار جلب توجه برنامه ریزی شده به سوی محصول مورد نظر است و از آنجا که ویترین های یک فروشگاه یا واحد تجاری مهمترین محصولات را به نمایش میگذارند باید از نور پردازی تأکیدی در آن ها استفاده کنید. نورپردازی غیر حرفه ای باعث خستگی چشم و دل زدگی مشتریان میشود و چالش مهمی در دکوراسیون و طراحی داخلی واحد تجاری محسوب میشود. برای نور عمومی سایر نقاط فروشگاه یا واحد تجاری که تأکید روی موضوع خاصی ندارید از نور با منبع تابش غیر مستقیم ولی با شدت زیاد استفاده کنید تا محیطی مهیج و با انرژی داشته باشید.

در طراحی دکوراسیون داخلی واحد های اداری و تجاری، شما به متخصصینی با علم روز و دانش کافی نیاز دارید تا بتوانند طرحی زیبا توأم با نورپردازی استاندارد خلق کنند و امکان استفاده بهینه از فضا را به شما بدهند. گروه معماری ایوان سبز با بهره گیری از علم روز دنیا و استفاده از روانشناسی رنگ ها و با بهره گیری از پرسنل متخصص طراحی فضاهای تجاری، به صورت منحصر به فرد و متناسب با صنف و مشتریان شما، واحد تجاری یا فروشگاهتان را طراحی و اجرا خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون تجاری